Corporate Connect
Ny portal for Mastercard sine tjenester
![Dame som sitter foran PC med en kaffekopp i hendene](/-/media/NYE-NETTSIDER/BM/Ung-dame-med-kaffekopp-og-PC-p-cafe.jpg?la=nb-NO&h=667&w=1000&mw=1000&hash=B103E6A04E6423972227A6BF6BEC6616)
Ny portal for Mastercard sine tjenester
Mastercard flytter i løpet av Q1 2025 sine tjenester fra Nets Kundeportal til Corporate Connect. Dette gjelder blant annet tjenester som transaksjonshistorikk, forfallsregister for direkte remittering og KAR.
Etter migrering vil Corporate Connect være stedet hvor du finner alle applikasjoner og rapporter fra Mastercard. Mens applikasjonene flyttes trinnvis til den nye portalen, vil du i en overgangsperiode bruke både Nets Kundeportal og Corporate Connect. Når migreringen er fullført, vil Corporate Connect være din nye, samlende portal for alt innhold.
Ved første gangs pålogging må du fylle ut sikkerhetsspørsmål og bekrefte kontaktinformasjon. Se brukerveiledning for hvordan dette utføres. Har du tilgang til flere bedrifter kan du enkelt skifte mellom bedrifter med en og samme pålogging, men du må foreta en pålogging og brukeraktivering per bank dersom du har tilgang til bedrifter i ulike banker.
Access Manager, også kjent som brukeradministrator, vil være tilgjengelig også for Corporate Connect. Den som besitter rollen hos bedriften, vil ha ansvaret for å administrere brukernes tilgang til tjenester og roller i Corporate Connect. Som Access Manager har man muligheten til å opprette nye brukere og endre brukerens tilganger til applikasjoner og funksjonalitet.
I Corporate Connect vil det kun være tillatt med BankID-pålogging. Dersom du har problemer med pålogging med BankID ber vi deg ta kontakt med oss.
Den første applikasjonen som flyttes er eFaktura tjenesten, og dette skjer 15. februar. Det er ennå ikke satt endelig dato for de øvrige tjenestene, men tidslinje for flytting til Corporate Connect finner du på Mastercard Payment Services sine sider
Velkommen til Corporate Connect – en enklere, mer samlet opplevelse.