IT-sikkerhet
Hvorfor behandler vi opplysningene dine, og hva er det lovlige grunnlaget?
Vi behandler opplysninger for å forebygge, oppdage og håndtere IT-relaterte hendelser som kan påvirke sikkerheten. Dette er en lovpålagt oppgave under finansregulatoriske krav, IKT-forskriften og personvernregelverket.
Hvordan behandler vi personopplysninger?
IT-sikkerhet i banken handler om å beskytte mot kriminalitet og uønskede hendelser.
Vi må beskytte utstyr, systemer og informasjon mot skader, misbruk, uautorisert tilgang, endringer og hærverk. Derfor bruker vi ulike sikkerhetstiltak og systemer for å oppdage og forhindre slike hendelser, og håndtere dem når de oppstår.
For å oppnå dette, behandler vi personopplysninger som brukeridentitet og IP-adresse. Vi analyserer internettaktiviteter på våre innloggede sider og systemer for å beskytte dine personopplysninger mot tap, ødeleggelse, korrupsjon eller uautorisert tilgang.
Hvilke personopplysninger behandler vi?
IP-adresse og identifikasjonsinformasjon.
Hvem deler vi opplysningene med?
Vi kan dele personopplysningene dine med sikkerhetsleverandører vi har databehandleravtale med og eventuelt relevante myndigheter.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer personopplysningene som et utgangpunkt i 13 måneder, men kan lagre de lenger hvis det oppstår en hendelse.
Hvem er ansvarlig?
Banken er ansvarlig for behandlingen.